8-daagse single groepsreis In het Spoor van de Kruisridders op Malta

1,029.00

Singlereis Malta

Deze fantastische single groepsreis laat je kennismaken met de Mediterrane eilanden Malta en het kleinere zusje van Malta: Gozo. We gaan fietsen op E-bikes, kanovaren, wijn proeven en genieten van de prachtige natuur en cultuur die de eilanden te bieden hebben.
We verblijven drie nachten op het authentieke Gozo, het eiland heeft een oppervlakte van ongeveer 67 vierkante kilometer; 15 km lang en ongeveer 7 km breed. Maar er is heel veel te zien! We doorkruisen Gozo en zien o.a. de versterkte Citadel in Victoria, de hoofdstad, het tempelcomplex van Ggantija uit de periode 3600-2500 voor Christus, het bedevaartsoord Ta’pinu, het vriendelijke vissersdorpje Xlendi en natuurlijke Dwejra Bay met het azuurblauwe water.
Aansluitend verblijven we vier nachten op Malta, 3,5 keer zo groot als Gozo met een oppervlakte van ongeveer 246 vierkante kilometer, de afstand tussen de twee verste punten is 27 kilometer. Op onze ontdekkingstocht door Malta treden we in de voetsporen van de kruisridders die in de 16e eeuw voet aan wal zetten op Malta. We zien het bruisende Valetta waar we de Malta Experience Show zien, die het dramatische verhaal vertelt van de turbulente geschiedenis van de eilandstaat door middel van prachtige beelden en een aangrijpend commentaar. In het zuiden van het eiland bezoeken we Marsaxlokk, een klein dorpje rond een natuurlijke haven, de thuisbasis van de traditionele Maltese vissersboten en de Hagar Qim Tempels, de belangrijkste prehistorische plek van Malta.
De wateren van Malta lonken, we gaan kano varen rond de pittoreske kust van Ghajn Tuffieha Bay en Gnejna. We hebben prachtig uitzicht over de baaien en hebben een betoverende kijk op de zee beneden ons, in onze transparante kajaks. Ook stappen we op de E-bike, we fietsen door landelijke dorpjes, langs mooie baaien en genieten van spectaculaire uitzichten.
We verblijven zowel op Gozo en Malta in een heerlijk hotel met zwembad!
Dag 1 Amsterdam – Malta – Gozo
Dag 2 Gozo eilandtour
Dag 3 Gozo
Dag 4 Gozo – Malta
Dag 5 Valetta en de Malta Experience Show
Dag 6 E-biken en kajakken aan de Westkust van Malta
Dag 7 Zuid Malta, inclusief een bezoek aan een wijnhuis
Dag 8 Malta – Amsterdam

Rondreizen > Single groepsreis

8 dagen – vanaf € 1029.00 – pp

Boek met een gerust hart deze vakantie:
– Geld-terug-garantie bij code oranje of rood vlak voor vertrek
– Tot 60 dagen voor vertrek kosteloos annuleren (tot 30 dagen voor reizen zonder vlucht)
– Repatriëringsgarantie voor pakketreizen incl. vervoer

Bezoekers bekeken ook…

Organisatie

Fox

Bestemming

Malta

Duur

8 dagen